Tuesday, January 12, 2016

Hoola 2016!

First post of 2016.
So it's going to be an important post as it symbolizes the beginning of a brand new year.
But I'm going to keep things short.
With my graduation last year, I guess I could officially close the book chapter on my research and PhD life.
So, I'm going to make some changes to the blog so that it reflect better my current life.
Also, I made a very important and tough decision to listen to my inner voice. It has something to do regarding my purpose of life. And I will embark onto a new journey, which is pretty much unknown to me and people around me. I still have doubts, and sometimes feel like chickening out. But I think it's only fair if I allow myself some time to try it out before I give up. So, wish me all my best.

我昨天开始了2016年第一天的内观禅修。
师父开示时说到:
精进力是强而有力量的。因为精进力,释迦牟尼佛反而超前弥勒菩萨90大劫而先成佛。
我本来还是有点懒惰的,幸好老公说:不要找借口。去!
很久没有练习,但昨天感觉还不错。
师父说,我观得时候太紧,坐得太紧,要放松。
是,我做事也很紧。
昨天观到腹部有一块硬硬的。
今早起来,胃疼的很。
师父说,那随观胃疼。

师父开示里重要的(我记得的):
1. 不要贪不是什么都不做,而是尽力去做,但不强求结果。
2. 观察名色法很重要,因为它能让我们获得解脱。
3. 我们过去的业,现在的气候,吃的食物和心的状态会影响我们的禅修。前面三者我们没办法改变,但我们可以决定和改变心的状态。
4. 心的作用会记录在身体上。
这个我有感觉。因为不久前我有一次实际经验。虽然不是在禅修的时候。但不确定和禅修的经验会雷同吗。等有机会我问师父。或许师父会说自己观察看看。

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...