Friday, July 10, 2015

Day 3

My first issue is creative insecurity & fear.
The first take home advice I picked today is:

As I say yes to life,
Life says yes to me.
Life mirrors my every thought.
As I keep my thoughts positive, life brings to me only good experiences. 
(信任生命,尊敬生命)

于是老师交待了功课一和二。完成功课一再倒回去见她。

跟着我说出了一段青少年时候被同学排挤的事。
然后我哭了。
原来这件事伤我这么深。所以我都不太勇于做我自己。
I back off sometimes.

So, I picked a second advice with guidance of my inner child, on how to interact with people:

I get the help I need, when I need it, from various sources.
My support system is strong and loving.

I cannot change another person.
I let others be who they are and I simply love who I am.

And we worked on my emotions again.
I picked up 3 emotions today.
D, I, T.
And these feelings were inherited.
老师问我,你有觉得是谁哪里来的?
然后我说出我的感觉。谈到了一些家族里的事。
然后我们排了人偶。
发现了另一个东西。所以老师交待了功课3。

跟着老师协助我释放自己的emotions.
释放第3个emotion T时,我大哭了一场。真的就是大哭。
我努力读书是为了不让他被别人看不起。我想争气。
我有生气。我生气为什么人家不珍惜你,你还要一味讨好。
然后连带让她受委屈。
然后她告诉我要努力读书,靠自己,不会被人看不起。
老师说,我在保护她。本来是她的功课,变成我的。所以我背负了。
所以我不快乐。

(回家后,很累。老师说,很正常。灵魂需要休息。之后就会比较好了。)

1 comment:

ringo said...

我也一样。上次,疗程过后。虚脱,很累很累。

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...